Monday, March 15, 2010

Georgian TV Falsely Reports Russian Invasion

Georgian TV company Imedi broadcasted a 30-minute program reporting a Russian armed invasion to Georgia, the killing of Georgian President Mikheil Saakashvili, and an attempt to take power by the Georgian opposition headed by Nino Burdzhanadze. Then an anchorwoman explained that this was a hypothetical scenario of possible future events. The show caused panic in Georgia: people rushed to buy food and gasoline; dozens were hospitalized for heart attacks. Burdzhanadze declared his intention to sue the TV company. A Russian spokesman called the show “a disgusting and abominable provocation.”

No comments:

Post a Comment